NandoenMichel.reismee.nl

Trans Siberië/Mongolie express

Het Idee

Het is zondagavond ergens in december ik zit op de bank met Michel.We kijken naar 3 op Reis.Het gaat over Groenland Floortje is daar om een of ander afgelegen plaatsje te bezoeken,ze gaat daarheen met sledehonden.Ik zit wat te praten met Michel en al snel is het idee geboren om dit ook te gaan. We zitten wat te internetten en komen eigenlijk al snel tot de conclusie dat dit te duur gaat worden.
+/- 2000 Exclusief vliegen.Dat komt niet door de commissie die bestaat uit onze vrouwen Simone en Kim.

Het idee om naar Groenland te gaan schuiven we opzij.
Ongeveer een week later. Zelfde bank, zelfde positie we zitten wat praten en kijken weer naar 3 op reis uitzending gemist.We besluiten om de de uitzending over de TSE te kijken (Trans Siberië Express) en al snel hebben we weer de grootste ideeën maar denken dat de TSE al helemaal buiten budget zal zijn. Zes afleveringen later en inmiddels rond twaalven zijn we op internet druk aan het zoeken hoeveel de TSE zal kosten.
En dat valt behoorlijk mee +/- 650 euro exclusief vliegreis en hotels .Dat kan in zeven dagen maar wij zullen nog wat tussestops gaan maken.De plannen vliegen over tafel en Michel kenende stopt dit de eerste twee uur ook niet.

De Voorbereiding

Na deze avond zijn we begonnen met het plannen van de reis. De TSE vergt toch wel een iets andere voorbereiding dan een “gewone” vakantie.
Ik besluit om de Russische spoorwegen aan te schrijven waar we eventueel tickets kunnen kopen.Na twee dagen heb ik nog geen reactie en besluit een tweede mail sturen.
Omdat ze niet reageerden ben ik verder aan het zoeken en kom veelal op Duitse sites terecht waar je de treintickets kan kopen.Ik kom ook op de site van de treinreiswinkel en Tiara.nl.
We hebben wat prijzen vergeleken en besluiten om onze tickets via de treinreiswinkel te kopen.
Het voordeel van de treinreiswinkel is dat je de hele reis zelf naar wens in kan vullen.
Omdat we twee weken de tijd hebben om deze reis te maken zullen we hoogst waarschijnlijk een dag of twee in moskou verblijven maar dit is afhankelijk van de bezetting in het vliegtuig.
In de eerste vier dagen zullen we onafgebroken onze reis naar Irkutsk maken. Met uitzondering van de stops tussen door die 3 tot 40 minuten duren op de lokale treinstations.
Je kan er hier uit om je dagelijkse boodschappen te doen en wat te fotograferen.

Het eerste stelt denk ik niet veel voor.Maar we gaan het meemaken.
Omdat we bij Irkutsk twee dagen willen blijven om het Baikalmeer te bezoeken en het Siberische leven willen zien,Zullen we worden opgehaald om +/- 70 kilometer verder naar Listvyanka te rijden.Daar verblijven we vrijwel direct aan het Baikalmeer bij lokale mensen thuis.
Daarna zullen we over stappen op de Trans Mongolië Express. Deze trein rijd via Ulaan Bator door de Gobi woestijn China in.Maar eerst zullen we een overnachting hebben in Ulaan Bator.
Daarna rijden we door de Gobi woestijn het noorden van China in.Bij de Chinese grens zal het onderstel van de trein worden omgebouwd om zo op het Chinese spoor verder te kunnen rijden.
Hier zal voor mij althans weer wat van mijn lijstje afgestreept kunnen worden. Het bezoeken van de Chinese muur.
We zullen de muur bezoeken op de oude delen die niet toeristisch zijn. Dit moet ik wel eerst zien dan geloven.

Het volgende verslag zal verzorgt worden door Michel aangezien hij alles bijhoudt wat we meemaken en zien (Dat leg ik dan weer vast.)

(13-Oct-10) Laatse voorbereidingen.

Nog een paar dagen voor ons vertrek, We zijn de laatste dingen aan het regelen en de tassen staan 'Bijna' klaar.De reispapieren zijn binnen alleen de paspoorten zijn er nog steeds niet.deze zullen morgen komen.De paspoorten hebben al een aardige trip gemaakt,eerst naar de ambassade van China en Rusland in den haag en dan naar brussel voor mongolie.Maar alles is in orde dus ze liggen klaar.

Volgende update zal in Rusland zijn.

Alberto

Already jealous :-)

Dit is gewoon te gaaf voor woorden. Ben erg benieuwd naar je foto's.
Laat Michel maar het woord doen in Rusland,komt zeker goed..

kim

hai moppies van ons haha

Wij wensen jullie heeeeeeeel veel plezier, we vinden het best spannend allemaal.
Demi heeft vandaag der brevet zilver met zwemmen gehaald en zei in de auto tegen me... mama dat is toch wel een mooi kado voor papa he zo vlak voor zn vakantie! Die vraagt nu al hoelang t nog duurdt en hij is nog geen eens weg haha
Wij volgen jullie op de voet en wensen jullie heel veel plezier en michel let je een beetje op onze nando haha en bij de les blijven he jullie ! Pas goed op jullie zelf! heel veel liefs kim demi en nina

patricia

He lekkere mannen!!
Nu al een enig maar vooral lang verhaal:p !
Ik ga jullie op de voet volgen!!!ben erg benieuwd naar alle verhalen en foto's!!
Pas goed op jullie zelf,dan pas ik op jullie comissie haha!
Dikke kus en veel plezier!!
Oodje,Trijs,Ravi en Troy

Claudia

Spannend allemaal zeg. En erg leuk dat we jullie kunnen volgen..
Ik ben erg benieuwd naar jullie belevenissen en foto's.
Geniet ervan!!

X Claudia.

Simone

Hey liefjes

Nou zeker spannend,ben echt heel benieuwd hoe jullie het gaan vinden,en ook met elkaar haha...de slome en de adhd.
Alvast heel veel plezier !
We gaan jullie missen!

Dikke knuffel

Simone en Brooklyn

Johan

Ik heb de beide heren vanmorgen naar Schiphol gebracht. Dat ging niet vanzelf, Nando kon zijn paspoort niet vinden en ging op het laatste moment nog even als een wervelwind door het huis. Later bleek dat hij zijn paspoort al veilig in zijn bagage had zitten, hoe verzin je het.In ieder geval was bij beiden het Adhd-gehalte behoorlijk hoog. Na ze te hebben afgezet en een ferme handdruk was hun reis eindelijk begonnen.

kim

haha johan was niet zn paspoort maar zijn klm pas haha, ik vond michel juist heel stil.... De mannen hadden natuurlijk weer mazzel om businessclass te vliegen! Wel super natuurlijk,voor ze! Hoop de 11 uur terug straks ook voor ze! Gelukkig was t afscheid geen drama ook de meiden hielden zich goed, ben benieuwd na een paar dagen! Nou nand en michel maak er wat leuks van samen! Komt vast helemaal goed! Veel liefs

hoihoi tijgernootjes

ik wens jullie een heeele fijne reis..
michel je bent je kippen voer vergeten hahahah
groetjes ilona,esmee,naomi

groetjes
van naomi

bob krys kate kiki

lieve mich en nand
wij wensen jullie heel veel plezier daar
pas goed op elkaar!
jullie hebben weer alle mazzel gehad met vliegen begreep ik dus helemaal top!
en mannen blijf met jullie "POTEN' van de kippetjes af whahahahhaha
heel veel plezier
xxx van ons

Sophia

Hallo Nando en Michel
Hier dan eindelijk een bericht van mij ,de tweede want de andere heb je verwijderd haha
Ik was gister in de avond pas thuis uit Arnhem .
Het was een erg leuk weekend met Theo Joke en Kim.
Gelredome Symphonica in Rosso was ook leuk maar het had wel wat swingender gemogen .Maar niet klagen we hebben wel genoten .Hun mooie bekende liedjes hoorden we ,maar ook veel onbekende ,meer hun eigen ding ,dat was jammer .
Hotel was prima en heerlijk diner en onbijt en ook nog even gezellig geborreld na de show .Leuk weekend gehad zondag ook leuke dingen gedaan op de terug weg naar huis .
Je hebt al aardig wat geschreven ,nu nog beleven .
Rustig aan en pas goed op julliezelf .
groetjes Muty

Peter,Wendy,Jessie,Mark en Stef

Wat onwijs leuk geschreven!!! Heel veel plezier,suc6 in de trein vanavond!!!Dikke kus van ons!!!

Cindy

Hi mannen jullie zitten nu in de trein hoop dat alles goed gaat veel plezier geniet ervan.

sanadra dijkshoorn

Kreeg gister van Kim te horen dat ik jullie kan volgen.....helemaal te gek!!
Geniet ervan !!

Groetjes Sandra, Frank,Esmee en Kiki

Vok en Riet

Michel en Nando, wat een belevenis prachtig om het te lezen geniet ervan en een hele fijne vakantie toegewenst we blijven jullie volgen groetjes Vok en Riet

kim

YEAHHHH er is weer een update onderweg! Zal wel weer een mooi verhaal zijn! IK ben benieuwd, naar de nieuwe story............. haha veel plezier nog en kijk uit! dikke knuffel uit een regenachtig ijmuiden